De wereld van Sig

De wereld van Sofie is niet meer. Spijtig, die enorme bron van wijsheid op de radio heeft ongetwijfeld duizenden mensen vooruit geholpen. Ze verdient de Nobelprijs.
Zo hoorde ik een tijdje geleden dat ze veel fitter door de dag gaat sinds ze het snoozen heeft afgeschaft. Aangezien ik mijn wekker zowat een halve dag kan blijven afdrukken, kon ik dat niét begrijpen. Hoe kan een mens in 's hemelsnaam zijn wekker één keer laten afgaan, en dan opstaan? Maar als Sofie het zegt, zal 't wel waar zijn zeker?
Dit weekend hoorde ik vanuit de yoga-hoek hetzelfde verhaal: wekker gaat af: meteen opstaan. Niet, vooral niét snoozen. Bijkomende tips voor een fitte dag (vanuit de yoga-hoek dan weer): eerst eventjes op je rechterzij liggen, dat activeert je zonnekant (en dus je actieve kant), en vanaf dat je wakker bent kan je rechtop gaan zitten, voor als je 't niet ziet zitten om gezwind uit bed te springen.
Deze ochtend was voor mij een beetje het begin van een nieuw leven (laten we, bij wijze van flauw afkooksel, het even "de wereld van Sig" noemen), en ik vond dat meteen een goeie gelegenheid om de (ongeloofwaardige) opsta-tips in de praktijk te brengen.
Dus, toen deze ochtend om half zeven mijn wekker ging, drukte ik voor alle zekerheid wél op snooze, maar deed ik mijn ogen open, legde ik me op mijn rechterzij, ging ik vervolgens rechtop zitten om dan te merken dat ik effectief wakker was.
Morgenochtend proberen we dat opnieuw, maar dan een half uurtje vroeger. Voor de komende zes maanden sta ik om zes uur op. Zonder te snoozen. Mijn wereld is compleet veranderd.
Dank u, Sofie.



---
Sofie's World (the Belgian popular radio show) is no more. It was undoubtedly an immense source of wisdom for thousands of people. That girl deserves the Nobel Prize.
For example: Recently she told that she's a lot fitter since she banned snoozing out of her life. Since I'm one of those who can snooze for half a day, I could not understand that. How can someone jump out of bed after the alarm clock went off, for the first time?! But if Sofie says so, it must be true...
This weekend I heard the same story on a yoga course: alarm clock goes off, get out of bed at once. Don't, especially DON'T snooze. Another tip to get through the day: first roll over to your right side, that's supposed to activate your sun-side (and thus your active side). From the moment you're awake, sit up straight if you're not just ready yet to jump out of bed.
This morning was a little bit the start of a new life for me (Let's just call it "Sig!s world for a change), and this couldn't have been a better timing to put these (unbelievable) getting-out-of-bed-tips into practice.
So, when my alarm clock went off at 6.30, I, just in case, did push the snooze button. But I opened my eyes, rolled over to my right side, sat up straight and noticed that I really was awake.
Tomorrow morning, we'll try it again, but half an hour earlier. For the coming 6 months I'll be getting up at 6 am. No snoozing.My world has changed completely.

Thank you Sofie.

Reacties

Populaire posts