back in the days...


Back in the days dat we nog probeerden uit onze verbouwingswinterslaap te komen, ik heel der dagen thuis was en ik dus met momenten niet veel beters te doen had dan voor de tv te hangen, zag ik op Charmed (jah, wat doe je anders op een druilerige dag!) Rose McGowan over het scherm flaneren in een leuk bloesje. Om mijn tv-gelummel enigszins goed te maken, liet ik me inspireren en besloot ik zo'n bloesje na te maken.
Natuurlijk deed ik enkele aanpassingen. Ten eerste besloot ik geen nieuwe stof te kopen, ik heb hier nog hopen stof in voorraad. Het feit dat het geen streepjesstofke geworden is, zorgt al voor een drastisch ander effect. Ten tweede heb ik er een kleedje van gemaakt, in plaats van een bloesje. En ten derde, het bovenstuk lukte me echt niet om schoon te krijgen (dat komt ervan als je een vluchtig gespot speciaal ontwerpke probeert over te zetten op een eigen gemaakt patroontje. Ah ja, da's juist, ik werk niet eens met patroontjes. Meestal toch niet. En hierbij ook niet.)
't Is dus iets helemaal anders geworden.

Ik deed het voor 't eerst aan op de trouw van een heuse Star Wars-bruid (ik wacht nog steeds op de youtube-versie van de openingsdans!!), en ondanks 't feit dat je nooit een bruid de loef kan afsteken in haar glorie en schoonheid en schoon kleedje, kreeg ik toch enkele complimentjes!


Het leuke aan dit kleedje is de veelzijdigheid. Je kan gaan voor eerder gewoontjes. Of stoer. Of feestelijk. Pick a look!

Reacties

Populaire posts