Rubens

Het is al sinds mijn lagere middelbare schooltijd geleden dat ik nog eens echt getekend heb, op hier en daar een illustratie in een reisdagboek na. Maar sinds kort ben ik - eindelijk - de trotse eigenaar van een echt schetsboek, en plots kwam de inspiratie vanzelf.
Ik begon een reeks meisjeshoofden te tekenen.


En nu weet ik niet goed wat ik met die meisjeshoofden zou doen.

Geef ik ze namen?


Leg ik hen woorden in de mond?


Zou Rubens zich ook zo gevoeld hebben met zijn Negerkoppen, voor hij ze in verschillende meesterwerken verwerkte?

---

It's been a long time since I've really been drawing. Since early high school, if I remember correctly. Give or take some drawings in travelling journals.
But recently I bought myself a real - and my very first - scetchbook. I'm proud of it, and it inspires me!

I started drawing a series of girls heads.

And now I don't know what to do with them. 
Should I name them?
Of put words into their mouths?

Do you think Rubens felt the same way when he painted his Negerkoppen, before he used them in various masterpieces?

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts