Bijna oktober

T: "Schat, ik wil iets met jou bespreken"
S: "Shoot"
T: "Wel, 't is bijna oktober. En in oktober - november begin ik te denken aan de aankoop van een agenda voor het nieuwe jaar. En, goh, ik ben precies wel te vinden voor mogelijkheid van onze beide google-agenda's op een smartphone"
S: "..."
    " 7 euro"
T: "?"
S: " Uw zakagenda uit de Wereldwinkel kost ongeveer 7 euro. Hoeveel zei je dat zo'n smartphone kost?"
T: (schuldbewuste lach op zijn gezicht) "laat maar zitten... voor dit jaar."

Ik blijf nogal verknocht aan een papieren agenda. Er gaat niks boven een exemplaar waarin je kan noteren, kladden, met kleurtjes klooien en schrappen. Waarin je ziet dat je de ene dag haastig iets neergepend hebt en de andere dagen juist super gestructureerd je afspraken noteerde. En de verjaardagen natuurlijk, die kan je met "toeters en bellen" lekker versieren in je papieren exemplaartje.


Ik koop al jaren een agenda van de Wereldwinkel, en ben daar best tevreden mee. Alleen wordt de verleiding van leuke design-exemplaren (van bij papiermier bijvoorbeeld) steeds groter.
Maar daar heb ik zo mijn eigen alternatief voor. Ik heb gewoon zelf een jasje gemaakt voor mijn agenda. En dat jasje gaat nu al drie jaar mee.

eentje uit de oude doos


Op naar het vierde jaar!

---
T: "Honey, I want to talk to you about something"
S: "Shoot"
T: "Well, October is coming up. And in October/November, I start thinking about purchasing an agenda for the new year. And I'm kind of a big fan of the possibility of our both google-agendas onto a smartphone"
S: "..."
    " 7 euros"
T: "?"
S: " That's what your pocket agenda from Oxfam costs. How much did you say a smartphone costs?"
T: (guitly smile on his face) "Never mind... for this year."

I'm still hooked on a paper agenda. Nothing beats the real stuff where you can note, scribble, add colour and scrape down into. Where you can tell you wrote down something in a hurry the one day, and the other you were very structural when you were writing your appointments down very neatly. And the birthdays offcourse, you can decorate them all you want in your paper copy.

I've been buying an Oxfam agenda for years now, and I'm quite satisfied. Although it's getting more and more tempting to buy nice designs (from papiermier, for example).
But I found a nice alternative for that. I just sewed a jacket for my agenda. That jacket has been going with me for the past 3 years.

On to the 4th year!

Reacties

  1. Ik heb mij wel laten verleiden door een exemplaar van papiermier :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien moeten we onze agenda's dan eens samenleggen om kleurtjes te vergelijken/chocoladedate te plannen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik gebruik de allergoedkoopste agenda van de Action, en haak daar hoesjes voor (elk seizoen een andere). Heerlijk! Als moeder van vier en zelf al achter in de veertig, plak ik nog steeds leuke plaatjes in mijn agendaatje...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts