De Bio-ecologische verbouwing: wat de huisvrouw zoal doet

Week 3 van het bijbouwen is ondertussen ook voorbij.

  • Al het hout dat bij de buren lag, ligt nu bij ons. Ook de loodzware dakspanten. Dank aan de gulle helpende handen!
  • De architect kwam nog eens langs en zag dat het... niet zo goed was. De gebogen dakspanten die geleverd zijn, zijn niet helemaal wat hij besteld heeft. Dus moeten we weer creatief omspringen met al die onverwachte lijkjes die uit de spreekwoordelijke kast vallen, en moeten de plannen weer lichtjes gewijzigd worden. Hoe? Dat weten we nog niet helemaal...
  • De kolommen voor de eerste verdieping werden geplaatst. Bij windkracht 10 ofzo. "Gekkenwerk", zeiden de gekken zelf. Ze prezen zich gelukkig dat hun echtgenoten niet aanwezig waren om het te aanschouwen, maar vertelden het (gelukkig maar) allemaal na in geuren en kleuren. Iets over ladders op stellingen op houtskelet op hoogte enzo. En dat terwijl de dag tevoren bij een hevige windstoot de ladder omgewaaid was. Enzo.
  • Het kader voor de lichtstraat in het dak werd geplaatst. Ook daar even creatief bezig zijn, want ons slaapkamerraam was precies over het hoofd gezien bij het tekenen van de plannen. En ook dat bij windkracht tien. Op ladders op stellingen op houtskelet op hoogte. Alleen was er dit keer nog het extra aspect: bakken regen uit de lucht. Ik gezellig met de kindjes op playdate en dan thuiskomen en vier verzopen katten aantreffen. Ah nee, 't zijn stoere mannen...

Ondertussen zat ik 24/7 de kindjes te entertainen. Offertes aan te vragen. Ons project "verkocht" krijgen bij aannemers, en dat lukt behoorlijk. Het doet deugd om te horen te krijgen "Wat een interessant project, hier zouden we graag aan meewerken"!
Het fulltime huismoeder spelen zie ik minder zitten. De kindjes entertainen lukt behoorlijk, maar wetende dat ik een huishoudelijke ramp ben werd ik na welgeteld 15 dagen al zot. "Hoe doet ne mens dit eigenlijk?!"

Maar om te zien hoe ons huis groeit, dan krijg ik weer energie om verder te gaan. Ook al werk ik dit keer niet mee aan het huis (hopelijk in de afwerkingsfase terug wel...)

Reacties

Populaire posts