Sig mist een plat dak...

Zondagochtend, Sig staat voor een keertje op terwijl Tibe nog slaapt. Meestal doe ik gewoon gezellig mee met hem, zo 's ochtends ;-)
Maar dat gaf me de tijd om eindelijk eens de krant te lezen. Allez, dat doe ik elke dag, maar 't blijft dan meestal bij de strips en "de kleine parade".
Nu stootte ik op een artikel over een moestuinproject in Brussel, op het dak van de Albertina-bibliotheek. Zalig gewoon. Moestuinieren op elke mogelijke oppervlakte in verstedelijkt gebied, hoog boven de alledaagse drukte; ik begin het als het ware een beetje minder erg te vinden dat Haacht aan 't verstedelijken is. Als zo'n projecten hier natuurlijk ook van de grond zouden komen.

Ik heb alvast spijt dat we hier nergens echt een plat dak hebben. Of zou ik het erop wagen en ook het dak van ons tuinhuis inwijden tot moestuin...?



Meer over het moestuinproject op het dak van de Albertina-bib: http://potagetoit-nl.blogspot.com/

Reacties

Populaire posts