Geen foutloos parcours

Als je helemaal zelf je huis bouwt, ben je al een superman (vind ik). Als je dat nog eens zonder fouten doet, ben je de perfecte man. Maar laten we eerlijk zijn: perfectie bestaat niet.

Je hebt al wat hilarische denkfoutjes op je palmares staan. Gras willen inzaaien in een stadstuintje van 5x20m en thuiskomen met twee zakken van 50kg zaad.
"Amai, graszaad is duur!"
"Euh, schat, we hebben een stadstuin, geen twee voetbalvelden"

Of die keer dat je hout probeerde bij te zagen aan een plank. Vreemd dat die altijd maar korter werd. Ik stond erbij en keek ernaar. Met de slappe lach.

Als ik iets actiever betrokken zou zijn bij het bouwen, had ik misschien luidop kunnen zeggen: "zeg, schat, klopt die afstand? Past daar een strobaal tussen?", maar jij zit daarboven en ik zit meestal beneden twee kindjes te entertainen. Jammer, want het had je veel werk kunnen besparen. Opeens heb je twee dakbalken tekort en moet je elke strobaal gaan doorzagen.

Balen.


Maar je bent nog steeds een superman hoor, daar op je dak. 

Reacties

Populaire posts