Bijna klaar #4 / Almost done #4: Road to nowhere

De voorbije week genoot ik van het laatste goeie weer. Of dat maakte ik me toch wijs, want het was mikken om in de tuin te werken en droog te blijven.
Het deed deugd om eens een paar dagen vollenbak voor de fysieke arbeid te gaan. Voor mezelf wou dat vooral zeggen: het kasseipad aanleggen en wat planten de grond insteken. En af en toe manlief helpen om tijdens het wellen van ons in-aanleg-zijnde pelouseke het heuveltje op te trekken.

The terrace garden-in-pots.
In the back is a fern that just went into fall-mode,
that I got from our neighbors back yard
In mijn reeks onafgewerkte projectjes dit keer: het kasseipad. Onafgewerkt in die zin: er moet nog een bakstenen boordje langs, maar ik kan momenteel wegens complete chaos achter het tuinhuis niet aan die bakstenen. En ook omdat ik nog een klein stukje verder moet aanleggen, voor de vloer van het tuinkot-in-wording.



Maar als die dingen al gedaan zouden zijn, dan zou het hier niet onder de rubriek "bijna klaar" passen hè.

---
The past week I enjoyed the last good weather of this summer. Or that's what I told myself, because it was a challenge to work in the garden and stay dry at the same time.
It was good to perform some physical activity. For me, that meant: making the cobble path in the garden, and planting some plants. And helping Thomas with rolling our almost-ready-mini-grassfield, when the roll needed to be pushed up the little hill.
So this time in my series of unfinished projects: the cobble path. It's unfinished because I'm going to edge it with bricks, and due to the chaos behind our garden shed I can't reach my pile of bricks. And I need to take the path a little further, so it ends before the floor of our garden-shed-to-be.
But if those things were already done, it wouldn't fit under my "almost done" series now, would it?

Reacties

Populaire posts