frambozen op Oma's verjaardag



Vandaag werd mijn mama, de oma van Tibe & Frauke (en nog 8 andere kleinkinderen), 70 jaar. Hip hoi!
Geen klassieke taart, en ook geen 70 kaarsjes. Maar ik besloot een klassieker van mijn schoonzus aan te passen: het frambozendessert. Dat is: een laag speculaas, een laag mascarpone (mét room, ugh!), en een laag frambozen.
Aangezien noch mijn mama - feestvarken van dienst - noch ik zuivel mogen eten, besloot ik een plantaardige variant te maken. En het dan helemaal aan te passen aan mijn tarwevrij dieet.

Ik heb niet geproefd tijdens het maakproces dus het was extra spannend toen mijn dessert op tafel kwam (en het moest opnemen tegen de heerlijke cake van mijn nichtje). Gelukkig waren de reacties unaniem positief. Alleen kan ik het recept nog niet delen aangezien de korst zo hard was dat er amper door gesneden kon worden (maar voor de tanden was het best te doen).


Nu ben ik genoodzaakt om nog eens dat dessert te maken (oh, wat een kwelling, zeker aangezien ik het ook zal moeten opeten :-D).
En dan pas ik ook de hoeveelheden aan, want 't was gewoon veel te weinig!

Reacties

Populaire posts