De vermaanddag

25 februari was het de vermaanddag van Frauke. 
(Attente lezers merkten terecht op dat 25 maart de vermaanddag is... Aaah lang leve de zwangerschapsdementie die naadloos overgaat in borstvoedingsdementie met slaaptekort. Maar over dat naadloze (of het gebrek daaraan) en borstvoeding hieronder meer!)



En bij zo'n kleine baby hoort weer voltijds borstvoeding geven. Sinds een zwangerschap waarbij ik de hele tijd joggings droeg en de herinneringen aan te krappe kleren tijdens de eerste maanden borstvoeding bij Tibe, had ik een hele grote nood aan comfortabele maar elegante kleren.

Vreemd genoeg heb ik intussen de tijd gevonden om al enkele dingen te naaien. Twee mutskes voor Frauke (waarvan eentje hierboven te zien), een batwing t-shirt met waterval-hals voor mezelf (handig voor de borstvoeding, én comfortabel) en een rokje voor mezelf. Allemaal stashbusting, om het zo te zeggen.
(Manlief trok de foto's van mijn outfit, maar ik moet zeggen dat het er in 't echt allemaal veel beter uit ziet. Niet dat ik het hem kwalijk neem, hij zat ondertussen met een lichtelijk hysterische dochter in de draagdoek).


Dat rokje maakte ik de dag na haar vermaanddag, en laat nu net die vermaandnacht een beetje zwaar geweest zijn. Met als gevolg dat ik de rok binnenstebuiten maakte (ik zette de boord er aan de verkeerde kant aan). Maar blijkt dat het met die overlockte naden nog wel een leuk effect geeft.


De legging die ik onder de rok aan heb is de Roxy legging van Maison Victor. Die zit zalig, ik ben daarnet nog stof gaan halen om ze in verschillende kleurtjes te maken (tot zover de stashbusting). En dan maar combineren met nog makkelijke rokjes...


Reacties

Populaire posts