Onze eerste echte Vaderdag

Tibe en z'n papa hebben zo hun typisch vader-zoon-momentje. Het verluieren is meestal, overdag én 's nachts, iets voor "de mannen onder elkaar". Mama de borst, papa de luiers. Zeer handig, moet ik zeggen.
Ik vond dat vader-zoon-momentje dus ideaal als vertrekpunt voor papa's eerste vaderdagkadootje. Ik haalde de mosterd bij de kleine keuken van (Monsters & Pinguins)², nl. bij 100% appel peer banaan: de pipitipi!

De pipitipi - voor de gelegenheid omgedoopt tot de PapaTibe

Heel handig voor onze zoon, want de tetradoek die we bij het verluieren gebruiken om kleertjes te beschermen tegen eventueel in-het-rond-geplas, wordt steevast over zijn hoofdje getrokken en gebruikt om Waar is Tibe? te spelen.



En ook voor mezelf komt het goed van pas, niet alleen bij het verluieren (wat ik ook wel eens doe, toch wel!), maar ook bij zijn zo-goed-als-dagelijkse massage.

Het moet gezegd: sinds die pipitipi een weekje geleden bij Vaderdag uit de cadeauverpakking gehaald is, heeft hij - alleszins bij mij - nog nooit zoveel alles ondergeplast tijdens het masseren en verluieren...

Werkbeschrijving pipitipi:
- knip een cirkel (ter grootte van een onderschoteltje van een theekopje ofzo) uit een handdoekje en een leuk stukje stof.
- Knip een kwart deeltje weg uit de cirkel
- leg de goede kanten op elkaar, stik aaneen en laat een kleine opening open
- draai binnenstebuiten, stik of naai de beide zijden aaneen tot je een tipi-tje bekomt. Als je de opening aan één van deze zijden liet, kan je die in deze handeling in één trek mee toe naaien.

Klaar.


Reacties

Populaire posts