Het mutsen-dilemma

Enkele maanden geleden, postte ik een berichtje over mijn verdwenen mutsen. Ik had al een brei-pakketje gekocht om het mutsen-tekort goed te maken. Ondertussen is die muts al kei lang af (sinds 22 december, om precies te zijn), maar vond de lens van het fototoestel gewoon nooit zijn weg naar mijn bemutst hoofd.
Ondertussen kwam Tibe op aard' aan, en hadden we in onze voorraad enkel maar saaie, witte mutskes (en we hadden het al meteen door: wit is Tibe z'n kleur niet!), en één kleurrijk mutske dat eigenlijk nog koeien te groot is. Dus vond ik online een breipatroontje voor een geweldig elfenmutske, en ik waagde het erop om dit - voor mij toch wel - complexe patroontje uit te werken. Alleen had ik enkele bedenkingen: Aangezien het kleurrijke mutske dat we in ons bezit hebben eigenlijk voor de eerste maand was, maar dus koeien te groot was, dacht ik dat ook mijn gebreide exemplaar aan de grote kant zou zijn. Ofwel zou het passen tegen de zomer, en dan heeft zo'n baby geen wollen mutske meer nodig.
Het tegendeel bleek waar te zijn:



En nu zit ik met een dilemma. Maak ik dat mutske opnieuw, in een iets grotere variant? Met 't gevaar dat 't pas af gaat zijn tegen dat de zomer begint? Of maak ik meteen een versie voor de leeftijd van een jaar, wanneer het terug winter zal zijn? Of ga ik in de kast op zoek naar dat ene kleurrijke mutske, om te zien of dat ondertussen toch niet al past?

En nog even een woordje over de uitwerking van het mutske: voor een eerste keer een iets complexer patroontje uit te werken, met meerderingen en minderingen en markeerders en zo'n dunne breipriemen, vind ik dat ik het er niet slecht vanaf heb gebracht! (maar 't is zeker nog niet perfect...)

Reacties

Populaire posts