't is precies vakantie...

Amai, door zo weinig te bloggen zou ne mens nog denken dat ik volop aan 't genieten ben van de vakantie! Maar niets is minder waar... Ik geniet wel van het leven hoor, maar gewoon niet van vakantie ;-)
Toch een aantal foto's die ik kan delen se.

Mijn zusje trouwde, en ik plukte een boeket bloemen uit onze tuin. Dat was eventjes moeilijk, want toen ze trouwde was het net nog op de valreep slecht weer. De voorjaarsbloemen waren al lang uitgebloeid maar de zomerbloemen wisten nog niet dat het eigenlijk al zomer was...
In het boeket zit:
  • scharlei
  • wilde marjolein
  • "onkruid" met kleine gele bloemen. Ik laat dat "onkruid" staan omdat ik de bloemetjes zo schattig vind. Dus is het eigenlijk geen onkruid want het is niet echt ongewenst in onze tuin.
  • graspluimen
  • varens

Als Haachtenaar kan ik ook het evenement van de buren niet overslaan. Werchter ging weer door in "onze achtertuin", en naar jaarlijkse gewoonte (behalve vorig jaar) deed ik weer wat moeite om origineel voor de dag te komen, met een zelfgemaakt Werchter kleedje. We deden met de lokale Natuurpunt-vereniging ons best om lekkere pintjes te tappen.


En ik denk dat ze smaakten...

En op een familieuitstap met de andere kant van de familie, staken we gezellig de barbecue aan. En ik kon het niet laten om - naast de obligate rauwe groentjes en salades - een aantal heerlijke veggie-dingen te voorzien.
  • Seitan-peperspiesjes (receptje uit het veggie-BBQ-receptenboekje dat bij het laatste EVA magazine zat)
  • courgettelinten met perzik (ook uit het veggie-BBQ-boekje uit EVA magazine)
  • couscoussalade met zongedroogde tomaatjes, feta en pijpajuin


Tibe zei dat het goed was...



... en de koe keek goedkeurend toe.

---
You would think I'm on holiday, with this silence on the blog. But no, I'm not! I'm enjoying life, just not on vacation...
But I would like to share some pictures with you.

My little sister got married, and I made a bouquet from flowers out of our garden. It wasn't easy, because when she got married it was still bad weather. The spring flowers were long out of their blooming, and the summer flowers just didn't know summer already kicked in...
In my bouquet:
  • clary sage
  • wild marjoram
  • "weed" with little yellow flowers. I leave this particular "weed" in our garden because I like the flowers. So actually, it's no weed because it's not really unwanted in our garden.
  • grass
  • fern
Living in Haacht, I couldn't miss the event of our neighbors. Rock Werchter was passing through our "back garden" again, and I made another Werchter dress to serve delicious pints with our local Natuurpunt association.
I think those pints really tasted good...

And on a family trip with the other side of the family, we lit the barbecue. I just could resist making some delicious veggie stuff.
  • Seitan-pepper skewers (I got the recipe from a veggie BBQ recipe-book that came with the lates EVA magazine)
  • zucchini with peach (from the same recipe book)
  • couscous salade with sundried tomatoes, feta and spring onion
Tibe loved the food. 
And the cow approved our meal.

Reacties

Populaire posts