Een heerlijke nazomer...

... is een ideaal moment om je al voor te bereiden op de komende koude herfst- en winterdagen.
En hoe doe je dat beter dan door zalig dikke wol te verwerken?



Deze poncho haakte ik op een kleine twee uur in elkaar. Haken gaat vanzelf, 't is als een tweede natuur. Als kindje uit de lagere school kon ik al volop knuffels haken. (ok, dit haakwerk van 2 u heb ik helemaal terug ongedaan gemaakt en ik ben opnieuw begonnen met een iets ander model, waar ik een ietsje langer aan gezeten heb ;-) )
Moest er iemand geïnteresseerd zijn in de werkbeschrijving, laat dan een berichtje bij de comments en dan maak ik er eens mijn werk van...

Breien daarentegen, dat blijft me nooit bij. Elke keer doe ik opnieuw een poging, laat ik mijn mama me het opnieuw uitleggen, maar na een kwartier geef ik het al op. Tot ik vrijdag in de Diestsestraat voorbij een (relatief) nieuw winkeltje passeerde (www.workshopleuven.be). Voor ik het wist, stond ik binnen, en voor ik het nog beter doorhad, had ik me voor de volgende dag ingeschreven voor een breiworkshop. Want in dat gezellige retro-interieur, met die zalige kleurtjes wol en die houten breinaalden... was het plaatje echt compleet. Vanaf nu gaat mijn wol-aandacht niet meer enkel uit naar haakwerk. Ik smijt me ook op het breien!

Reacties

  1. Mooie poncho! Ik ben wel benieuwd naar het patroon!
    groet Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een hele mooie poncho inderdaad!! is dat halve granny steek met vier stokjes??
    wil zelf ook eentje maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh-ooh! Sorry, deze commentaren compleet gemist! Ondertussen ben ik op zoek gegaan naar mijn lang vergeten patroon, maar kan het niet meteen vinden...! Ik zal asap aan de slag gaan met mijn poncho om te zien of ik zo op mijn stappen kan terugkeren en opnieuw een beschrijving kan maken! Nog even geduld aub...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts